Poliuretanowa powłoka ochronna

Poliuretanowa powłoka ochronna RANAL TANK gwarantuje odporność na zarysowania.

Chęć ochrony powierzchni transportowych części samochodów zaczęła się już na początku 1950roku wraz z wyprodukowaniem nowoczesnego pick-upa. Zanim pojawiła się powłoka ochronna właściciele samochodów typu pick-up instalowali podłogi z prostego drewna, jako środka chroniącego przed zarysowaniem lub wgnieceniem.

Ponieważ pick-upy zostały stworzone do przewożenia ładunków, stworzono bardziej zaawansowaną metodę. Termoformowanie, technika stosowana od lat czterdziestych XX wieku, ostatecznie, dzięki postępom w rozwoju i badaniach, pozwoliła stworzyć pierwszą plastikową wykładzinę wsuwaną.

Wraz z rozwojem motoryzacji, chemii oraz przemysłu zaczęto szukać takich zabezpieczeń, które na stałe będą znajdowały się na części ładunkowej pojazdu. Tak powstały powłoki “bedliner” w spray’u. A czym właściwie jest taka powłoka? Jest to nic innego jak plastik. Poliuretan wytwarzany jest w reakcji diizocyjanianów z poliolami. Skład produktu może być różny: poliueratan, polimocznik lub hybryda. Z czasem powłoki, które powstały do zabezpieczania pickupów, zaczęto używać na inne sposoby.

Do jednych z takich produktów zalicza się TANK firmy Ranal.

Główną zaletą takich produktów jest ich odporność na zarysowania. W dużej mierze przyczynia się do tego właśnie nakładana struktura, która daje mniejszą możliwość kontaktu z czynnikiem powodującym uszkodzenie. Ponadto powłoki te są niezwykle wszechstronne, ponieważ dostępnych jest wiele tekstur. W zależności od potrzeb można wybrać powierzchnię gładką i twardą lub bardziej gumowatą, antypoślizgową. Po dodaniu ziaren uzyskuję się warstwę antypoślizgową, która na dodatek na całej grubości jest bardzo odporna na zużycie ścierne. Do kolejnych plusów zalicza się odporność na agresywne ciecze w tym na olej, benzynę czy na działanie promieni UV.

Podczas pracy z produktem TANK ważne jest wstępne wstępne przygotowanie pojazdu do malowania.

Aby struktura znalazła się tylko tam, gdzie trzeba, należy odpowiednio zabezpieczyć resztę samochodu. Ze względu na to, że powłoka jest bardzo odporna, lepiej przyłożyć się wcześniej, by nie musieć później żmudnie usuwać zabrudzeń. Istotne jest także przygotowanie podłoża. Absolutnie nie jest wskazane położenie produktu na goły metal! Również plastiki wymagają zastosowania podkładu, który zwiększy przyczepność. W przypadku podłoża podłoża pokrytego lakierem akrylowym dwuskładnikowym i szpachlówek poliestrowych wystarczy szlifowanie matujące na sucho drobnym papierem, przedmuchanie i odtłuszczenie.

Sam proces lakierowania nie jest skomplikowany. Każda struktura jaka ma być położona na pojeździe zależy tak naprawdę od samego lakiernika i parametrów natrysku. Do uzyskania grubej struktury poleca się użycia pistoletu USB, średnie ziarno – pistolet z dyszą 2,5mm i dodatkiem do preparatu do 5% rozcieńczalnika. Zwiększenie udziału rozcieńczalnika do 20% i użycie dyszy 1,4-1,8mm pozwala uzyskać fakturę przypominającą tworzywo sztuczne. Czas schnięcia powłoki zależy od jej grubości. Pełne utwardzenie następuję po 7dniach (w temperaturze 20 stopni Celsjusza). W celu przyspieszenia schnięcia fizycznego zaleca się wygrzewanie w temp. max 45 stopni Celsjusza przez 50-60min. Przed wygrzaniem należy zachować czas odparowania od 1,5 do 2 godzin. WAŻNE! Proces suszenia nie przyspiesza pełnego utwardzenia powłoki. Zaleca się odczekanie 7dni aby osiągnąć twardość całkowitą.

Najważniejsze informację odnośnie pracy z produktem Ranal TANK znajdują się w karcie technicznej.

Dodaj komentarz

Szanowni klienci.